fredag 1 juli 2011

Konstigt det där

Maken är hemma och det känns nästan konstigt att tala med honom utan att höra hans röst genom en telefon. Konstigt det där.

När han kom hem åkte sexåringen bort. Konstigt det där också. Att ens barn har planer alldeles på egen hand.

Vi har tillbringat fem och en halv timme på badstranden och ätit bästa lunchen. Den är lite för amerikansk för att vara helt okej, men barnen äter bra och är glada och lyckliga: småplättar från ICA, sylt på squeezeflaska och spraygrädde. Inga servetter eller tallrikar nödvändiga. Med köpesbullar direkt från frysen, festis och Ballerina- och Singoallakakor i en salig blandning håller sig barnen sockerchockade och ystra hela eftermiddagen. Vill man få i dem mer vätska är söta små kärnfria vindruvor ett bra medel.

Nu svider skinnet lite av dagens bränna, men det har varit en härlig dag och jag förväntar mig en härlig helg. PSG är på G och dagarna ligger öppna för oplanerade äventyr.

Jag har läst ut Mia Skäringers bok och det slår mig först nu att jag råkat stjäla den från min mamma. Om du läser det här så vet du var boken är i alla fall och du får tillbaka den nästa gång vi ses. Middag i helgen kanske? Hos er? Du bjuder?

2 kommentarer:

Ewa sa...

Jag tyckte miaboken var mycket befriande. Heder åt folk som vågar berätta att de har kissat ner sig på stockholms central!
Jag visste inte vilket hus jag skulle vinka åt i blåsmark så jag gjorde det åt alla!
KRAM!

M sa...

Hej! Om jag hade vetat vilken tid du skulle köra förbi hade jag ställt mig nere vid vägen och vinkat med en näsduk. Fann du det du sökte?