tisdag 5 juli 2011

Alltså, det här med facebook

Jag gillart. Hur skulle jag annars få veta vem som fyller år? Hur skulle jag annars kunna se hur utbyggnaden ser ut när den är klar? Och hur skulle vi annars få det till att bli att bestämma träff så att vi får se hur ovan nämnda utbyggnad ser ut irl?

Hur skulle jag annars veta vem som byter jobb och vem som har haft sitt barn i poolen hela dagen? Jag kan bli inspirerad av någons vackra frukostmacka och tänka att jag ska lyxa till det själv endera morgonen. En del stör sig på sådana inlägg, men jag tänker som så att jag ju faktiskt inte måste fördjupa mig i mat- och festvanor om jag inte vill.

Den här kvällen har tillbringats med en familj där dejten planerades ihop via facebook. Lysande, säger jag, för vi har sett våra barn leka som om de hade känt varandra hur bra som helst och vi har sett en fantastiskt fin utbyggnad. Vi har fått god mat och träffat en liten, liten bebis. Kan det bli mycket trevligare än så? Kanske, för just nu planerar jag en liten tjejmiddag med barndomsvänner samt några nytillkomna.

Matförslag? Det behöver inte vara någonting fancy. Kvällens huvuduppdrag är för mammor och kvinnor att tala med varandra utan barn och utan män (alltså, inget passupp och inga samtal rörande uppvärmningssystem).

Inga kommentarer: