söndag 3 juli 2011

Om du fyller år...

Om du fyller år och får en liten kaffemaskin skulle du då:
a) genast testköra den för att ta reda på hur gott kaffe den brygger, trots att klockan är efter nio på kvällen, vilket i sin tur kommer att innebära att du blir piggare än vad åren på ditt födelsebevis säger att du åldersmässigt är benägen att vara?

b) visa att åren på ditt födelsebevis stämmer och att du verkligen fått förstånd med åren och därmed bara klappa lite på kaffemaskinen med tanken att "Håhåjaja, vi ses i morgon"?

c) be din make brygga en kopp som HAN får dricka, vänta och se hur han reagerar?

Jag har fått så finfina presenter att ni borde köpa något utav det till någon ni känner som snart fyller år:
- ett fint tennarmband!
- ett fint kakfat!
- euro (kanske man inte köper, men man kan ju ge bort lite till den som snart ska åka till Italien)
- en kanonhögtalare som gör att det pissiga ljudet på datorn blir kanonbra!

Dagens egoboost är att logga in på FB och se att hundratalet vänner och bekanta har grattat dig med allehanda tillrop. Nu tar jag mina trettiotre år och lägger mig att sova. Jag ska bara vänta på att kaffet har gjort sitt i min ålderstigna kropp...

1 kommentar:

Annas resa sa...

Då får du ett stort GRATTIS här på bloggen också!