måndag 4 juli 2011

Men är du blind?!

Sexåringen har sovit hela natten i sin egen säng, vilket blir mer och mer vanligt. Oftast kommer han över någon gång vid fem på morgonen och sover en timme till, vilket känns helt okej. Treåringen är däremot fastcementerad i min säng, vilket innebär god sömn för honom och mindre god sömn för mig, eftersom han är att likna vid en propeller när han sover. Jag berömde sexåringen för att han hade sovit i sin egen säng, varpå treåringen frågade:
- Men jag då? Var jag duktig.
- Du har ju sovit i min säng.
- Men är du blind?! Jag ville sova själv.

3 kommentarer:

Nybliven sa...

Hahaha! :D Hur tänkte han då?

M sa...

Jag har ringt nummerupplysningen för att få numret till en barntolk, men gick bet...

Frida sa...

Jag tror det korrekta svaret på det sista hade varit att du helt sonika sagt "Spegel".