lördag 12 mars 2011

Porr och djurisk kärlek

Jag dömer ingen (hrrm) men allvarligt, porr? Nyss hemkommen från en trevlig bokklubbsafton slår jag mig ner vid datorn för att varva ned och stretcha ansiktsmusklerna efter mycket prat och skratt. Jag slår på tv:n och tänker att det kanske visas någonting bra.

Förstå mig rätt. Jag är medveten om att man slår på vissa kanaler på egen risk efter midnatt, men ändå. Allt med uppföljarnumrering är en lågoddsare, men gäller inte t.ex. Saw-filmerna. (Dessa undviker jag av helt andra skäl.) Utan att stöta mig med allt för många människor måste jag ändå få ifrågasätta både intelligensgrad och utbildningsnivå på de personer som har satt titlar på de här filmerna. De borde antingen se till att avsluta grundskolan eller så söka in vid Komikerlinjen vid närmaste universitet.

Över till någonting annat (djuriskt) så har vi två inneboende den här helgen. Smulan och Maja har tillfälligt flyttat in i barnens rum medan den biologiska familjen (homo sapiens-familjen, inte Cavia Aparea Porcellus) är bortresta. Glädjen i de tindrande barnaögonen är nästan obetalbar. Som tur är har vi de små håriga tingesterna bara till låns och återlämnar dem på söndag. Ändå är det härligt att få se sina barn tillsammans med djur och höra hur deras röster blir än mer späda och mjuka. Med en allergisk pappa i huset lär husdjurserfarenheten bli mycket begränsad, men jag tror fullt och fast på att barn mår bra av att möta en annan varelse och bli varse om att denna är helt utlämnad till omsorgen och försorgen man är villig att ge.


Inga kommentarer: