torsdag 10 mars 2011

Minnesbilder

Det var aldrig dåligt väder när man var liten. Vissa saker minns man, tror man, för att man har sett det på bild. Det var alltid bra väder när man var liten, för att man tog kort när det var soligt? Alla på bilden skrattar och har rena kläder på sig.

Jag misstänker att de där korten är tagna innan barnen gick ut. Innan de fick blodsockerfall och griniga slog på personer som stod till vänster om dem. Jag tror att det var vackert väder på förmiddagen när kortet togs, och att det spöregnade när barnen skitiga och griniga gick in på eftermiddagen.

Jag tog med mig kameran i dag när vi åkte ut på skoterutflykt och borde väl ha fotat det här:två barn, arga, sura och med utdragen-byrålådsläpp plutande rakt in i linsen. Skitiga var de också. Kanske borde jag fota det, så jag kommer i håg hur det var.

Det var dock vackert väder...

1 kommentar:

Soffan sa...

Så är det.
Och vackert skriver du.