måndag 21 mars 2011

Molekylär biologi och snordyr bensin

Min bror är fyrabarnspappa. Det slog mig i dag att det kanske inte är någonting att höja på ögonbrynen åt. Att ha fyra barn, menar jag. Däremot håller det på att höra till ovanligheterna att du är fyrabarnsförälder tillsammans med en och samma partner. Så är det i alla fall i det här fallet, så det är bara att gratulera lite extra.

Varför är det alltid snorkallt när man tankar bilen? Kanske är det snålblåsten som gör att det svider lite extra. Fy vad dyrt.

I dag har jag haft besök av en doktorand i molekylär biologi. Det är ett helt okej jobb jag har. Jag har fått veta så mycket nytt de senaste veckorna att jag borde kunna tenta av en biologikurs eller två. Jag tror att jag börjar bli lite expert på framför allt genetik och stamcellsforskning.

Inga kommentarer: