måndag 14 mars 2011

Jag önskar att jag kunde berätta några hemlisar

Jag önskar att jag kunde berätta om allt roligt jag är med om på mitt jobb. Jag önskar att jag kunde berätta om allt jag får höra när de stora barnen, som i sinnet ofta är ganska små, glömmer av att stora grytor också har öron. Jag önskar att jag kunde berätta sådant de säger när vi pratar om viktiga och stora saker i livet. När de säger sådant som jag blir tårögd av, eller när de säger sådant att jag måste ursäkta mig så att jag får gå ut till ett förråd och skratta.

Att arbeta som lärare, när jag får vara just lärare och undervisa, då trivs jag. Då är det världens bästa jobb.

3 kommentarer:

Greta Garn sa...

Håller med till fullo, jag älskar mitt jobb:) kram!

M sa...

Men eller hur! Vi skulle däremot kunna se till att träffas och utbyta några hemlisar - utan att avslöja några namn eller annat som kan bryta tystnadsplikten = )

Greta Garn sa...

Jag är på! När och var vill du ses?