söndag 20 mars 2011

En brorson gör entré

Jag har fått ett brorsbarn i dag (det låter mer timitt än att säga att jag blivit faster. Faster har någonting strängt och gråhårigt över sig, tycker jag.) Man inser inte förrän efter man har fått beskedet hur mycket man har väntat och längtat.

I dag har vi annars gjort både det ena och det andra. Det började med att jag spelade åt barnkören och det är alltid skönt att se vad som händer. Man vet aldrig så noga med barn, vad de kommer att hitta på. Treåringen fick för sig att ge mina armar och ben pussar medan jag satt och spelade för fulla hus.

Hamburgare och korv, fika, kaffe, choklad m.m. i backen innan vi gick in och fick diverse lamparmaturer monterade. Nu är det hockey och även om jag intalat mig att jag egentligen inte bryr mig, så rycker det i sportnerven och lulehjärtat går i gång.

1 kommentar:

M sa...

Okej. Luleå vann och det känns heeeeelt okej. Jag hädade och tog en promenad under hela andra perioden, men sedan blev det svårt att slita sig.