söndag 6 mars 2011

Det slår mig...

...att jag har sportlov. Det kom ju lite prematurt i och med lillebrorens insjuknande, men nu börjar jag inse att det inte väntar tidiga uppstigningar för att åka till förskolor och skolor. I stället väntar tidiga uppstigningar för att lillebroren vägrar vakna på rätt sida av klockan sex.

Jag försökte säga åt treåringen (eftersom han alltid påpekar hur stor han är) att nu när han är så stor kan han väl följa med storebroren ner och se på tv så att jag kan ligga kvar i sängen och dra mig en stund.
- Alltså vad då, säger sexåringen avmätt, så att du kan ligga kvar i sängen och pussas med pappa hela morgonen?
- Brukar jag göra det? tjuter jag av skratt. (Min man önskar nog att verkligheten vore beskaffad just på det sättet, men nej.)
- Alltså, vad fånig du är.

Vem är den här killen och varför bor det en tonåring i hans sexårskropp?

Sedan blir jag inte klok på det här med Försäkringskassan. Jag ligger långt ifrån att få ut 80% av en dagslön de dagar jag VAB:ar. Kanske är det för att det dras 1.4 dagar när du är läraranställd, men att gå back 700 kr per vabbningsdag känns inte bra.

I morgon - Teknikens hus!

Inga kommentarer: