fredag 2 december 2011

Ternell, Höganäs, Gustavsberg, Elbogen... och en massa böcker






De här små tingestarna fick följa med mig hem. En liten Ternell, löv....









...en höganässtake och en senapsskål med korklock...









...och en blomsterflicka signerad Elbogen. Hon var vid köpetillfället fullproppad med plastblommor som en gång i tiden skulle föra tankarna till liljekonvaljer, men hon är nu befriad från detta fasansfulla öde.









Sedan gjorde jag guldfyndigheter bokmässigt också, och det följde med en sisådär tolv böcker hem. Höjdarböcker som jag, när jag var fattig student, bara lånade men som jag gärna skulle vilja äga - och som jag nu alltså gör. Honungsbiets hemliga liv, De små tingens Gud, Hustrur och döttrar är bara några av titlarna. Najs, va?

Inga kommentarer: