onsdag 21 december 2011

Lämna Kajsa ifred

Låt henne vara. Låt henne vara gift, skild, singel och lesbisk alldeles ifred. Låt henne jobba, andas, äta, skita och sova utan att spekulera i hur länge hon har gillat tjejer, bullar, fyrhjulsdrivet eller råris. Om hon är lesbisk eller bisexuell är väl lika ovidkommande som diskussionen om att man borde knäcka ägget på den ena eller andra sidan.

Här hemma sjunger treåringen om Överraskar över isen och vi har bakat hela kvällen. Mina biscottis blev av en fantastiskt spröd sort och nu skulle jag kunna sätta i mig allihop. Mina bullar blev... tja, låt oss konstatera att jag är min mors dotter när det gäller bakning. Det blir stort. I dag blev det alldeles särdeles stort. Det skulle bli en liten smörgömma mitt i de där bautabullarna, men vi kan väl säga som så att mina bautabullar höjde sig järnet och puttade upp smöret så det rann ut litegrann. Eller mycket. Gott blidde det. Och stort.

4 kommentarer:

Victoria sa...

Appappapp... jag såg ett "Maria gillar detta" i vår facebookdiskussion angående Kajsa förehavanden...

Victoria sa...

skit... inte meningen lägga ut ditt namn... du får ta bort kommentaren.

M sa...

Äh, jag tror att mitt namn är lika outat som Kajsa är. Och din kommentar var så fruktansvärt rolig att det inte gick att göra annat än att gilla. Däremot förstår jag mig inte på ett samhälle som ger en sådan nyhet fler löpmeter än två terrordömda svenskar i Etiopien.

Ewa sa...

Du är klok som en bok. M for president. Kram.