måndag 12 december 2011

Att må lite skridsko

Det gör jag just nu, mår lite skridsko. Det känns lite så där hårt och vingligt för tillfället. Jag har inte riktigt feber längre, men det susar i huvudet och i öronen och tempen ligger kring 37,7. Det svider i halsen och det gör ont när jag sväljer. Rethostan... ja, den retas. Dag som natt.

Det blev ett besök hos farbror doktorn i dag som kunde konstatera att det inte var halsfluss och inte lunginflammation. Då slappnade jag av lite, för jag har haft lite svårt att dra åt mig andan ibland. Det är "bara" utmanade luftrör, visade det sig. Han sjukskrev mig till och med onsdag, men jag fick höra av mig om jag behövde vara hemma längre.

Lilleman är täckt av nässelutslag, vilket föranledde ytterligare ett samtal till vårdcentralen. Jag frågade om det var okej att ge honom Tavegyl. "Ja, men han kan bli lite trött av det" svarade sköterskan. "Man kan ju hoppas" tänkte jag och gav honom föreskriven dos. Han blev inte trött, men han blev mindre kliig. Nu måste vi ringa till läkaren i morgon och fråga vad han tycker att vi ska göra härnäst.

Annars då? Inte mycket nytt. Kallare ute. Stort.

Inga kommentarer: