tisdag 26 april 2011

Spackelspektakel

Jag har spacklat, slipat och grundmålat två innerdörrar. Vad är det med målarfärg när det gäller att locka fram småkryp?! Två små flygfän ligger fastkladdade och stör mitt konstnärsöga. De åker när jag slipar lite försiktigt, men nog är det väl ändå märkvärdigt att de ska dit och störa.

Spackel är en hel historia för sig. Maken sa innan jag prövade på eländet att "du trycker bara dit det och skrapar av". Så jag tryckte dit det och skrapade av. Och tryckte dit lite till och skrapade av. Och joxade. Och tryckte lite. Och skrapade och joxade. Jag skulle ha slutat tidigare...

Grundmålan luktade skunk när den härdade och jag fick ont i huvudet. Jag är dessutom för kort för att nå ända högst upp och ställde mig således och balanserade på en ranglig barnstol. Det är obra.

"Dumma mej" - vilken film. Fantastiskt rolig, både för barn och vuxna.

Inga kommentarer: