måndag 4 april 2011

Mitt mellan Bamse och The Doors

Det är enklare att säga vad man INTE vill ha. Jag vill inte att min sexåring ska ha kläder som...
...pryds av band han aldrig har hört talas om (Kiss och The Doors).
...pryds av sådant som ser argt eller ont ut (Darth Vader och dödskallar).
...kostar mer än halva tusenlappen och stavas Po.P eller Me&I men går sönder lika snabbt som om de stavades H&M.

Om man vill ha kläderna som är mitt mellan Bamse och The Doors så blir det oftast tvärrandigt eller någonting med en stor dinosaurie - som ser arg ut. Nu är det så fiffigt beskaffat i det här huset att sexåringen är mycket, mycket tacksam att köpa kläder åt, så bara det finns huva så är saken biff.

Lilleman har lärt sig skillnaden mellan arvegods och "titta, vi kostar på dig någonting helt sprillernytt, trots att din storebror knappt har nött någonting på någonting". Oavsett hur mycket jag packar upp åt honom så frågar han bara "Har du nå mer?" och hoppas att det ska komma upp en leksak också. När det inte gör det är han inte intresserad av kläderna heller.

Inga kommentarer: