onsdag 6 april 2011

Läskigt spännande

Just nu läser jag, trots att jag egentligen inte har tid. Cirkeln kryper in under skinnet och får mig att inte våga ligga med ryggen mot dörren. Jag vet inte vad jag fasar för, men jag vet att det är läskigt. Det är spännande på ett realistiskt och typiskt tonårssarkastiskt sätt. Det enda som får mig att tänka på annat är när jag hoppas, hoppas, hoppas att det ska förbli så här spännande och väl beskrivet ända till slutsidorna.

DN bok gör vissa jämförelser med Twilight och Hungerspelen, men jag vet inte det jag. Det var längesedan jag läste en bok som jag fick sådana här rysningar av och jag hoppas och tror att den kommer att bli riktigt populär. Samtidigt tror jag att minst tre kyrkor och samfund kommer att skrika rakt ut av fasa och peka med varnande fingrar mot boken (och det kanske de gör rätt i?).

Utkommer nu i april på Rabén & Sjögren.

2 kommentarer:

Zun sa...

Men du. Den låter väldigt lockande och avskräckande på samma gång. Tror att jag avvaktar tills du har läst ut den och kan garantera att jag vågar mig på den.

/U.

M sa...

Du, den här är ett måste, om inte annat bara för att den är så sjukt hajpad både i Sverige och ute i världen. Jag tycker att den är spännande och, emellanåt, så otroligt tonårsrolig att den trollbinder (om du ursäktar den dåliga ordvitsen).