söndag 16 januari 2011

Resfeber

Jag gick hem från arbetet i fredags med ont i kroppen och när jag kom hem visade tempen lite förhöjda värden. Min man kallar det feber, men jag kallar det förhöjda värden.

Systeryster är hemma över helgen och vi har suttit ned tillsammans med vår ömma moder och planerat en resa till Italien. Snacka om resfeber. Jag var ordentligt varm när vi väl var klara. Nu är allt beställt, planerat och betalt och vi tycker att vi har fått fantastiskt mycket för pengarna.

Första anhalten blir Florens, där vi bor i tre dagar på ett prisvärt hotell. Dag två åker vi eventuellt på en tolvtimmarstur där vi får se hela Toscana och där bussen gör stopp för både honungs-, vin- och olivoljeprovning.

De fyra återstående dagarna tillbringas i Cinque Terre med stationering i Monterosso, den nordligaste av de fem byarna. Där väntar bad, vandring och mycket annat. På flygningen hem vill det till att allt klaffar, men det ska vi väl klara. Som vi önskar att det var juli redan nu, av många anledningar. Kan det verkligen vara så här vackert?

Innan dess väntar en tur till Caen för mig och det ska också bli riktigt, riktigt trevligt.

1 kommentar:

Fru Mju sa...

ååååh. nu fick jag resfeber som topp på den vanliga trista förkylningen. ser alldeles underbart ut!