tisdag 4 januari 2011

Vad som är problemet

- Kom ska du få se vad som är problemet.

Orden yttras av snart treåringen så snart han inte kan hitta en specifik leksak eller när han inte lyckas med att sätta på en legogubbe en hjälm.

Annars har han varit arg i dag. Mest arg blev han vid middagstid, för då ville han åka till Amanda (kompis i grannbyn) och leka. Inte med barnen, utan med henne. Och en kikare som han annekterade sist vi var där.

Just nu har han hittat en ask med After Eight. Han fick en och sedan en till och vi kom överens om att det var den sista. När han hade ätit upp den gullbad han med sina finaste "snälla, snälla mamma" och jag argumenterade mot honom och påminde om att vi sagt att den förra var den sista.
- Men du då säger jag så här att jag vill ha en till. Å när jag äte den då ska jag säga nu vill jag inte ha nån mera.

Jaja.

Storebror hade en lekkompis innan middagen och nu är han hos en annan kompis efter middagen. Tack och lov, för han har klättrat lite på väggarna och när han kommer hem är han trött men själaglad.

Inga kommentarer: