söndag 25 oktober 2009

Tjejer, filmhelg och regn

Tre favoriter: tjejkompisar, filmhelg och regn.

Den första: tjejfest med hårda matcher i singstar. Det var första gången jag testade och det var riktigt, riktigt roligt. Kalas är också trevligt med skratt, godsaker och skvaller.

Den andra: på något sätt har jag lyckats se Another Cinderella Story som överraskade positivt. Småputtrig, trevlig och mycket varm. Sedan prickade jag in Patrik 1,5 och skrattade och grät om vartannat. Det var också en trevlig överraskning. Sedan ett annat stort glädjeämne: min sedan länge icke-fungerade Övertalning som tillverkats genom inspelning från Svt 1 på VHS, överförd och bränd till hemma-DVD fungerade plötsligt. Happy happy!

Den tredje favoriten: regn. Det har funnits i överflöd idag. Med en bok i örat (se Bokgalleriet) bakade jag 120 kakor och dessa två i förening blev en lisa för själen.

Arbetsvecka med arbete och inga adepter känns bra, för då hinner jag ta igen lite av det som gick förlorat med två barn sjuka. Bring it on.

Inga kommentarer: