fredag 16 oktober 2009

Här går allt i svart = )

...han är snarare gulbrun. En skön kommentar från Lejonkungen signerat Timon och Pumba. Jag slås av det deprimerade och det negativa jag skrivit i veckan och trots att det ser ut att vara kvittot på veckans upplevelse så finns det mycket glädje inrymt också. Det är bara det att det jobbiga är mycket enklare att älta.

"Att behålla ett varmt hjärta i en kall värld" var temat på en föreläsning som en bekant till mig talade kring. Så viktigt och egentligen inte svårt. Det som är svårt är att inte gå under på kuppen.

Då är det bra att ha skrattmostrar på jobbet, glädjebarn hemma och en kulkille att vara tillsammans med. Jag är tillbaka lite på Oprahs tema om att föra tacksamhetsdagbok. Då kanske man kan älta och meditera över glädjeämnena och sedan ta i tu med det jobbiga när man är styrkt av det goda i livet.

Idag är jag tacksam över en pappa som inreder vår källare så fint så fint. Jag är tacksam över mitt fina jobb där jag träffar så många fantastiska människor - gamla och unga. Jag är tacksam över fin personal på mina barns dagis som får telningarna att känna sig trygga och glada. Jag är tacksam över att bilen startar trots att den inte alltid är övertygad om att den faktiskt ska göra det. Jag är tacksam över att det ser ut att ordna sig med makens karriärbyte.

1 kommentar:

Zun sa...

En varm kram till dig med önskan om en avkopplande helg där du kan samla massor av positiv energi.

Kram U