lördag 3 oktober 2009

Oväntat?

Jag har suttit tillbakalutad i soffan. När jag sätter mig upp stöter jag på motstånd. Ryggen vill inte lämna ryggstödet. Jag har en godis fastkletad mellan mig och soffskinnet. Oväntat? Inte alls.

Lillpojken verkar trött. Är vaken till tjugo i två när han vanligtvis brukar sova middag vid tolv. Oväntat? Inte direkt.

Storpojken får möjlighet att vara ute och snickra med pappan som han annars så gärna vill på vardagarna när tiden inte räcker till. Nu när han hade chansen ville han gå in. Oväntat. Nej, väntat.

Min förkylning som höll på att flytta ut, valde att hellre förlänga kontraktet och ringde en ilsken kusin som flyttade in i näsa och bihålor. Oväntat? Nope.

Jag gick in på Jowa för att köpa spindelmannenblå färg till ett litet projekt i pojkrummet. Till det köpte jag en limspray som kostade mer än den dyra lilla burken. Mannen i kassan svor till av förvåning över det höga priset och gav mig bra rabatt. Oväntat? I allra högsta grad. Han gjorde min dag.

Inga kommentarer: