torsdag 4 september 2008

Torsdag...

...dagen efter onsdag och mitt livs första yogapass. Jag är mör och skön i kroppen och tror att det där är min grej. Faktiskt.

Jag såg P.O. Enquist på Gomorron Sverige i morse och tycker att han är lite snygg. Hans nya bok Ett annat liv handlar om honom själv men är skriven i tredjeperson och där beskrivs allt från livet i Hjoggböle till alkoholmissbruk. Den låter intressant, men jag har gett upp läsning av Enquist förr (jag kommer nog aldrig över chocken efter Boken om Blanche och Marie).

På samma Gomorron Sverige, faktiskt i samma intervju, satt Linda Nyberg som tidigare jobbat på TV 3. Hon var fantastisk! Det var som om hon kameleontiserat sig och blivit Svt-konservativ med page och kulturkläder istället för Tv3:s kyliga avrättarjournalistik. Hon var lågmäld, ställde intressanta frågor och var allt det där som Svt saknat. Grattis till den värvningen!

Uttrycket "håll dig på mattan" måste ha formulerats av en förälder till ett barn som bara ramlade baklänges hela tiden. I ramlar omkull mer nu än när han försökte lära sig sitta och han faller aldrig med huvudet på det mjuka, utan i parketten. Suck.

Måste seriöst ringa till Vägverket och säga dem att jag fruktar för mina barns liv. Oh my Jesus vad många kör fort förbi vårt hus. Skyltarna säger 50 och sedan 70, så om ni kör förbi, var snälla och håll inte mer än 80.

Inga kommentarer: