måndag 15 september 2008

Mamma mia - igen

Jag har sett två filmer på bio två gånger. Hängde ni med där? Jag har alltså sett fler än två filmer sammanlagt på bio, men två av alla har jag sett två gånger. Den första var Dansar med vargar med Kevin Costner och den andra är Mamma Mia. Jag måste säga att jag uppskattade den mer andra gången och gladdes åter igen åt alla otroligt hjärtliga skratt som ekade i biosalongen. Mest kvinnor, förstås, men en och annan glad man också. Jag läste på Bio 3ans hemsida att filmen setts av närmare 9000 människor bara i Piteå. Imponerande.

Så nu sjunger jag Lay all your love on me igen när I ska somna om på natten och har återigen förälskat mig i sången Meryl Streep sjunger när hon klär sin dotter för att gifta bort henne.

Väninnorna och jag konstaterade att vi nog måste ha maskerad för vuxna (sonen var på maskeradkalas i lördags, mycket lyckat), singstar och obligatorisk dans. För att komma i rätt stämning till dess måste jag nog se filmen igen. Det som underlättar biogåendet är att min man får betalt i biocheckar när han hjälpt någon strandad stackare med datortrubbel. Tjing.

1 kommentar:

Annas resa sa...

Måste kanske se den åtminstonen en gång då... Jag som aldrig går på bio.

Du bara måste läsa "Lyckan, kärleken och meningen med livet"! Den väcker så många tankar och är ändå så rolig och lättsam. Jag beställde mig ett eget ex på Adlibris igår (den jag har nu är lånad), så låna sen mitt och läs den!
Jag försökte också beställa den som du (och Oprah) tipsade om, men de verkade inte ha den. Ska kolla på bibblo också - men vad heter författaren?
Ha en bra dag!