torsdag 25 september 2008

Inte bokmässa precis

Det är en dröm jag hoppas uppfylla någon gång - att gå på Bok- och biblioteksmässan i Göteborg. Kanske blir det av med jobbet någon gång. Jag har ännu inte åkt på fortbildning en enda gång, så jag tänker mig att jag borde kunna åka iväg på något bråkkastort så småningom.

Det fick bli biblioteket i stället. Jag vet att jag sagt det förr, men de är oöverträffade i Hortlax. Vi lånade massor av böcker till E och han är lika överlycklig varje gång. Han får lite storhetsvansinne och jag skulle behöva en mindre gaffeltruck om vi skulle ta hem allt han pekade på. Vi får helt enkelt åka dit oftare i stället.

Barnens faster är en smärre scrapbookingdrottning och det här fina albumet levererade hon för några dagar sedan. Jag blir alldeles stum av beundran när jag håller i det, för det är så fint ihopsatt med bilder och text och själva albumet bildar storebrors namn. Fler fantastiska skapelser hittar ni på hennes blogg, så det är bara att titta och förundras.












Storebror i fråga får inte leka med det = ) Han kommer att tacka mig för det senare.

Jag läste ut Ian McEwans Kärlekens raseri (se Bokgalleriet) och känner mig omtumlad. Jag måste läsa om sista kapitlet. Det är någonting med den mannen som får mig att undra om jag verkligen förstått allt jag läst. Men borde han inte kunna vara aktuell för ett eller annat nobelpris?

1 kommentar:

Fru Mju sa...

jättefina scrapalbum!!!

jag läste Kärlekens raseri för ett par år sen men nu måste jag erkänna att jag inte minns slutet.. ytterst irriterande om det är något som gått mig förbi!