söndag 18 september 2011

Sjukspel och bloggsjuka

Den här bloggen håller på att dö en plågsam svältdöd. Återupplivningsförsök? Eller ska man inse att det för vissa åkommor inte finns någon bot?

Jag blev indragen i sjukdomen Wordfeud av kollegan K. Jag skyller allt helt och hållet på henne. Nu har jag spelat ett par matcher i helgen, men tror inte att jag kommer att bli långvarig i spelet. Spelet tillåter böjningar, imperfekt och perfekt, underliga förkortningar men inte förkortningar som är allmänt vedertagna... Van som jag är andra ordspel måste jag säga att jag inte är helsåld på det här.

Jag tror att vi i en tv nära oss inom en snart framtid får följa humorprogram som driver med fenomenet Wordfeud-spelare. Kvinnan (typ Christine Meltzer) som står i kön till snabbköpet och inte kan betala förrän hon har fått hjälp med vilket ord hon ska lägga så att hon vinner över S-81. Så kul är det inte.

Nåja. Det blev ett sjukt inlägg.

Inga kommentarer: