onsdag 7 september 2011

Nu ska vi inte slå på tv:n, utan bara läsa hela kvällen

I morgon blir det pedagogisk verksamhet på riktigt hög nivå. Jag har bland annat köpt godis som ska blåsas ut ur näsan.

I övrigt försöker jag bara göra mitt jobb. Det finns en ny skollag som säger att jag ska göra en herrans massa saker, helst på en och samma dag. Det borde dock finnas en annan lag som säger att jag alltid ska ha tillgång till nätverk, för jag kan inte göra allt det där som skollagen säger om jag inte kan använda datorn.

Jag och barnen åkte till biblioteket efter middagen och blev kvar nästan till stängningsdags. Det blev till att låna en hel hög med böcker eftersom barnen drabbades av storhetsvansinne. Sexåringen var lika förundrad, precis som jag alltid är, över att det inte kostar någonting att få ta med så många böcker hem. När vi kom innanför dörren sade han åt sin lillebror:
- Nu ska vi inte slå på tv:n utan bara läsa hela kvällen.

Tänk! Måtte han aldrig växa ifrån den tanken...

3 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Åh, vad jag känner igen somligt här... Blåsa godis ur näsan. Jo.
Alltid tillgång till nätverk. Men jo, tack! Låna alldeles för många böcker på biblioteket. Jomenvisst.
;-)

M sa...

Det roligaste i dag blev att de trodde att alla i laget skulle blåsa samma bil ur näsan: alltså att "detta snoret det ska vandra från den ena till den andra..." Sedan frågade de om förlorarna skulle bli tvugna att äta upp de utsnutna bilarna. Svaret var nej på båda frågorna, naturligtvis, men det var roligt att se dem våndas. = )

Maud/En bok om dagen sa...

Jag hade flera som frågade om de fick äta upp sin utsnutna, sedan det var mätt och klart... ;-)

Jag tror att de skojade. Men säker kan man aldrig vara!