tisdag 6 september 2011

Grabbigt värre (eller bättre)

Det jag gillar med att arbeta mestadels med pojkar är att det är raka rör. Ibland är rören nog så raka och då är det mitt jobb att böja dem lite. Kan man då få skriva rörkrökare i CV:t? När jag frågade om matallergier inför en klassdag vi ska ha visade det sig att alla 24 grabbar är allergiska mot... soppa. Se där.

Nackspärrspojken blir bättre och bättre så det blir skola i morgon. Han har precis tryckt i sig sin sjunde bulle och det känns också grabbigt på något sätt.

Jag ska just till att läsa ut Ursäkta om man vill bli lite älskad och den håller på att ta sig riktigt fint! Den är inte grabbig alls, men är trevlig ändå = )

2 kommentarer:

Frida sa...

Oj då! Det lät som allvarligt att en hel klass är allergisk mot just soppa. Borde väl vara nåt form av scoop? Akta dig. Snart ringer nog det lokala världsbladet och vill ta del av storyn.

Skönt att "spären" håller på att släppa.

Önskar jag hade bullar.

Ha en fin dag!
Kram!

M sa...

Kom till mig och få bullar!!!