onsdag 28 september 2011

Samarin, ruta ett och söta pojkar är bara på låtsas

Alltså. Jag får ingen ordning på min nya kurs. Jag fick en uppenbarelse i dag vid tio på förmiddagen och med ens var allt glasklart. Jag satte mig ner vid skrivbordet för att skissa upp ett flödesschema så att jag skulle kunna synliggöra den fina röda tråden och... Poff. Borta. Uppenbarelsen löstes upp som samarin. Det som tidigare hade bubblat och varit aktivt bara ebbade ut och dog. Tillbaka på ruta ett.

Sedan har jag läst Moa Eriksson Sandbergs skära skärande Söta pojkar är bara på låtsas. Mer om denna i Bokgalleriet om några dagar då recensionsdatum är 3 oktober.

(Bok och bild från förlaget.)

1 kommentar:

4rx sa...

ner vid skrivbordet för att skissa upp ett flödesschema så att jag skulle kunna synliggöra den fina röda tråden och... Poff. Borta.