onsdag 14 september 2011

Föräldrar? Vårdnadshavare?

Jag har varit på föräldramöte i dag. Det får antagligen inte kallas föräldramöte längre, utan vårdadshavarmöte eller informationsträff för föräldrar och vårdnadshavare... Namnbytet är inte av ondo, men det är svårt för munnen att vänja om sig.

Vi som föräldrar, eller vårdnadshavare, fick frågan vad vi hade för förväntningar på förskolan och vad vi tyckte kännetecknade kvalitet för oss. Första tanken som slår mig är, att jag egentligen inte alls bryr mig om vilket pedagogiskt arbete som genomförs under den tid min lilla telning befinner sig i förskolans omvårdnad. Jag vill bara att han ska trivas och tycka att han har haft en bra dag när jag hämtar honom på eftermiddagen. Att den pedagogiska personalen gör ett alldeles utmärkt jobb är självklart ett stort plus!

Jag undrar just om föräldrarna till mina sextonåriga elever känner på samma sätt?

Inga kommentarer: