måndag 19 september 2011

Lustigt det där, hur det kan bli.

Okej. Man får inte vara ironisk mot barn. Men om en snart sjuåring lägger upp den på volley måste det väl finnas något kryphål mot den regeln?
- Jag vill inte gå simskola! Jag kommer att drunkna!
- Tror du att jag skulle låta dig gå simskola om jag trodde att du skulle drunkna? frågade jag.
- Ja!
- Du har rätt. Jag vill bara ha ett barn och lättaste sättet att bli av med dig är att låta dig drunkna, sa jag åt honom.

Då började han, tack och lov, att skratta och lilleskuttårarna torkade för den gången. Det var en stolt kille som kom hem, odrunknad, och som ser fram emot nästa veckas simning. Simfröken är för övrigt en av mina elever så jag vet att han är i goda händer.

På tal om elever så tror jag att jag har fått de bästa eleverna i år igen. Lustigt det där, hur det kan bli.

Inga kommentarer: