tisdag 28 december 2010

Förfruset, Facebook och paltschwiimen

Paltservering på EFS. En förfrusen bil i 27-gradig kyla. En nyligen tillagd facebookvän som fanns online. Hitta.se med telefonnummer till mannen i fråga. Ett samtal senare blev jag och grabbarna hämtade så att vi också fick oss en middag. Otroligt.

Att lilleman sedan hann bajsa tre gånger under den tid det tog att äta upp en palt är en mindre munter historia.
- Bajsa färdigt då.
- Jaa. Jag är klar.
- Är det säkert då?
- Jaa, nu är jag alldeles färdig. Det kommer inge mera bajs.
Välan tillbaka till palttallriken tryckte han sig på magen och lyste upp. - Vet du mamma, nu känner jag att jag måste bajsa igen.
- Driver du med mig?
- Nää. Jag känner att det finns mera bajs.

Nåja. Nu är vi hemma igen och kan tända värmeljus så att rimfrosten inte sätter sig för högt upp på fönsterrutorna.

Inga kommentarer: