torsdag 9 december 2010

Det är så logiskt alla fallar utom du

- Titta mamma, den här gogosen fick jag av Linnéa.
- Jaha. Har ni bytt gogosar med varandra?
- Nej, jag gav henne en och sedan fick jag låna den här av henne. Men hon ska få tillbaka den i morgon.
- Okej. Får du tillbaka en av henne då också?
- Nej. Hon fick en av mig och jag fick låna den här. (Han gör en ögonrullning som visar hur långsamt han tycker att jag fattar.)
- Men jag trodde att du inte skulle ge bort fler gogosar?
- Ja, fast jag fick ju låna den här.
- Jo, du sa det. Bara du är nöjd själv får du göra som du vill med gogosarna.
- Dessutom var det typ två veckor före vintern.

Jag fattar ingenting. Vad var två veckor före vintern? Jag drar mig för att fråga honom, men känner en obetvinglig lust att ändå göra det.
- Vad var två veckor före vintern?
Han ger mig en oförstående blick. - Vad?
- Vi pratade om gogosar och att du har sagt att du inte skulle ge bort några, men att Linnéa fick en av dig och att du lånade en av henne som hon ska få tillbaka imorgon.
- Ja, nickar han.
- Vad var två veckor innan vintern då?
- Ja, när jag sa att jag inte skulle ge bort fler gogosar. Då fick hon en. Sedan fick jag låna den här som hon ska få tillbaka.
- Du får ge den till henne i morgon då.
- Ja, jag sa ju det!

Logiskt? Inte mycket. Undrar hur provocerad man kommer att vara av de där ögonrullningarna innan han blivit tonåring?

Inga kommentarer: