tisdag 7 december 2010

Det här går inte

Jag läser Sofi Oksanens Utrensning men klarar inte av att läsa den innan läggdags. Min fantasi är min värsta fiende och romanen balanserar skickligt mellan det som skrivs ut och det som ska underförstås.

Det går ju inte! Jag har så litet lästid även om jag räknar in kvällstiden. Om jag sedan kapar så att jag inte kan läsa en timme i sängen faller ju hela läsningen.

För att neutralisera hjärnan har jag därför Nittiotalet.se eller vem fan komponerade modemljudet. Rolig, ofarlig och alldeles, alldeles riskfri att somna till.

2 kommentarer:

Fru Mju sa...

jag läste precis ut Stalins kossor av Oksanen för bokcirkeln, hade jag själv fått välja hade jag valt Utrensning. nu tar jag en paus från författaren men jag väntar med spänning på vad du tycker om boken. :)

Annaboda sa...

Du och jag läser exakt samma böcker just nu min vän! =)