fredag 29 oktober 2010

Vad är det med gula godisar?

Jag tycker oftast inte så mycket om gula godisar. Det är någonting med smaken som inte tilltalar mig. När man handlar godis, händer något av följande:

Det färidiggpackade godiset har ett stort antal gröna och ett något färre antal röda godisar. De gula utgör dock majoriteten av innehållet, och jag förstår inte varför. Är det så att gult godis är billigare att tillverka? Är gult färgämne mer lättillgängligt?

När man plockar godis på lösvikt och sticker ned den lilla spaden i en kub fylld av godis siktar jag på de gröna och röda godisarna. När jag ska stjälpa över de upplockade godisarna har dock de gula godisarna snikat sig in och försöker få följa med de också.

Helg, sköna helg! Äntligen.

2 kommentarer:

Min horizont sa...

Finns det egentligen något annat godis än choklad?

M sa...

Det finns så många aspekter av hur rätt det svaret (som i och för sig är ställt som en fråga) var. Så är det. Men allt det där andra, där är det onödigt gult.