söndag 10 oktober 2010

Eat, pray, love.

Julia Roberts i fågelperspektiv. I grodperspektiv. I Italien, frossande i pasta. I Indien på yogamattan. På Bali för att knyta ihop säcken av alla visdomar hon kommit till insikt om.

Den engelska titeln är bättre än den svenska Lyckan, kärleken och meningen med livet. Filmen är som boken; skön, vacker och tänkvärd, även om det blir många darr på hakan och en ensam tår som lämnar de stora rådjursögonen.

Frågan är hur många (kvinnor) som kommer att damma av yogamattan och försöka sig på meditation efter att ha sett den här filmen. Jag är mer tagen av Javier Bardem. Min egenhet att tycka att fula karlar är snygga (min man är dock undantaget som bekräftar regeln!) känner mig kluven. Är han för snygg för att vara snygg, eller är han nog assymetrisk för att vara så pass ful att han blir snygg? Tuva Novotny är fantastisk i allt hon gör och så snygg hon är.

Det är trevligt att gå på bio med sin mamma i alla fall. En trevlig avslutning på veckan och taggad för att ta sig an en ny.

2 kommentarer:

Annas resa sa...

JAg har bara svårt att se hur Julia gick upp åtta kilo i Italien. Men just det kanske inte var med i filmen?

M sa...

Det gjordes ingen grej av det i alla fall. Däremot hade hon bylsiga kläder och såg välmående ut = )