lördag 2 oktober 2010

Bokklubb

Jag känner det som om jag är på inskolning. Jag har förmånen att ingå i en liten bokklubb med några kvinnor från schtaaan och det är så trevligt, så trevligt. God mat, trevligt sällskap och bokprat blev en skön inledning på helgen som för några dagar sedan kändes så fjärran.

En sannolik historia av Karin Alvtegen avhandlades och den kan du läsa mer om här. En småskön historia om bitterhet och känslan av tomhet, hur motsägelsefullt det än må låta.

I övrigt läser jag Mark Levengoods Och jag läste att det var omöjligt att leva lycklig förutan dig. Om du inte vet vad du ska ge i födelsedagspresent, gå-bort-present eller julklapp, så vet du det nu. Undersköna, underfundiga, underbara texter med mycket humor, mycket värme och många tänkvärdheter serveras som små praliner att långsamt låta smältas. Tack snälla Piratförlaget för detta.

Inga kommentarer: