tisdag 4 mars 2008

Ombyggnation

Jag sa lite kaxigt så där före jul att nu, NU var vi klara med allt fix hemma. Min underbara pappa och mamma vet dock hur jag fungerar och nu när jag går hemma med bäbben på ena armen och en kaffekopp i andra handen frodas idéerna, inte så mycket från min sida, utan mest från min mors. Mamma är idéspruan och pappa är den verkställande. Och jag? Jag är arbetsledaren, lunchmakerskan och den som betalar. Jag har gnällt över min egen lön tidigare, men jag kan i ärlighetens namn inte säga att min pappa får vidare värst bra betalt... En femrätters på Bryggargatan och en talbok var gaget för ett halvårs slit. Hmm.

Idag är han hemma hos mig och skruvar och fixar och allt jag behöver göra är att peka och fälla kommentarer som "lite mer till höger, nej det blev för mycket". Han uthärdar allt med stoiskt sinnelag.

Sedan ska jag amma upp den nyaste sonen och sedan gå en runda på Reprisen. Jag är ute efter ett runt köksbord med möjlighet att lägga in en inläggsskiva. Hojta gärna om ni får syn på ett sådant!

Ha en bra dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du sett Tillsammans är man mindre ensam? Jag tyckte om den även om boken är finare. Och the Queen! Jag har sett den 3 ggr nu. Jag tror att den var förra årets bästa film. Magisk. Kram!