fredag 7 mars 2008

Idag har jag vilat ögonen på tre stora kärlekar!

Jag insåg att jag idag på morgonen återsett tre av de största kärlekarna hitintills i mitt liv. Den första är pappan i Lilla Huset på prärien, Charles, som gudfruktigt och med vänligt sinnelag möter livets svårigheter och uthärdar allt tack vare familj och goda vänner.


Andra kärleken är Stålmannen. (Inte den nya Stålmannen, utan Christoffer Reeve.) Det var dock för mig en gåta vad det var som var så speciellt med Lois Lane, som med nikotingula tänder och uppenbara faderskomplex hela tiden ratade glasögonormen för cape-bäraren.


Tredje kärleken har precis farit på jobbet. Han har varken hängslen eller röd cape, men med fara för sitt liv åker han i skruttvolvon för att lära barn demokratiska värderingar och varje människas okränkbarhet. Det är lite superhjälte över det också = )
Trevlig helg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är bäst! Trevlig helg. Ps. Min lilla hjältinna står just nu och knystar i gåstolen - med en liten vit tand i munnen minsann...Ds.

Anonym sa...

Vad ska man säga? Ett tack för hjälteutmärkelsen är på sin plats. Att lära barn demokrati är inte dock det jag brinner för just nu. Finns sjukt mycket jag hellre gör än undervisar barn just nu. Tänk att få tillbringa dagarna i ett lager lyssnandes på anticarolamorgonzoo... Tänk så skönt att bli arg på döda ting. Typ: Stick och brinn sabla mutter på hylla 2B...
PS. jag är ett stort fan av ... DS.

Anonym sa...

"dock inte" ska det vara. Har varit på kalas hehehe.