lördag 15 mars 2008

In vino veritas?

En ammande kvinna kan numera dricka fyra glas vin i veckan utan att rekommendationerna säger emot henne. Behöver jag ens kommentera hur urbota idiotiskt det låter i mina öron?

En av forskarna bakom den sensationella upptäckten uttryckte sig så att "varför offra någonting man inte behöver offra?". Min undran är om "offra" är synonymt med "avstå". För mig är det inget offer att avstå vinet under den korta period jag ammar och i icke-ammande tillstånd dricker jag inte fyra glas heller, knappt ens den gång jag dricker mer än jag brukar.

Var än sanningen ligger, så inte ligger den i vinet i alla fall.

2 kommentarer:

Min horizont sa...

Inställer helt!

/Leffe

Anonym sa...

Då är det helt fritt fram för oss att ha en bokklubbsfest ju! För att citera han Gert.... ANTLIGEN!