lördag 13 november 2010

Skörbjugg

Jag läste i DN att den genomsnittliga familjen snurrar runt på ca 17-18 recept. 17-18 st, alltså. Jag vet inte det, jag. Är korv och potatis en annan maträtt än varmkorv och mos? Jag vet inte heller om jag behöver något recept för att tillaga varken det ena eller det andra, så räknas det då? Om jag däremot skulle läsa anvisningar för att koka potäterna och steka korven, samt läsa om hur jag ska koka korven och vispa ihop moset (ni trodde väl inte att jag gjorde eget mos?) då är det ju i sanning två olika rätter och dessutom två olika recept.

Man får inte skörbjugg av korv och potatis? Vi blandar ju ändå upp med lite pannkaka och plättar och förutom mjöl och mjölk är det ju en och annan protein i form av ägg. Nästan hela matcirkeln med andra ord.

Inga kommentarer: