lördag 27 november 2010

Skithus

Vårt hus förvandlades denna afton till ett skithus. Plötsligt vällde det upp ur alla möjliga hål och öppningar. Jag ska inte beskriva utifrån våra fem sinnen hur det luktade, såg ut, kändes, smakade eller lät. Det var inte vackert i alla fall.

Efter en påhälsning av jourhavande bajsborttagare konstaterades att det inte var i kommunens rör det var stopp, så då återstod att fortsätta rota runt i ledningar och rör.

Min man förvandlades till en McGyver de luxe. Lite påhittigare, lite envisare och lite snyggare. Han luktade inte lika gott, för jag är övertygad om att McGyver alltid luktade gott, vad han än gjorde.

Jag förvandlades till den matmora jag är född att vara. Det var bara hucklet som saknades för att göra mig till en arbetsam, knäskurande matrona, men i övrigt uppfyllde jag alla kriterier. Ett gott tips: flytande galltvål tar kål på både lukt och skit.

Just nu känns det skönt att vi inte ska ha sexårskalas i det här huset i morgon.

1 kommentar:

Annaboda sa...

Smelly cat, smelly cat.... Huvva så äckligt och vedervärdigt och osmakligt och...inte det minsta underbart! Kram!