fredag 19 november 2010

Alfabetisk dag

A- Alarm.
B- Barnapåklädning.
C- Chockkallt utan motorvärmare.
D- döngenvild. Monday, tuesday, thursday, wednesday...
E- Egentid i bilen på väg till jobbet.
F- Fartdåre. Som vanligt.
G- Godmorgon.
H- Hjälp mig med den tekniska utrustningen.
I- Inga problem, svarade snälla kollegan.
J- Jag kan själv nu = )
K- Kaffe. Kärlek.
L- Lunchen obefintlig. Som vanligt.
M- Mysfredag.
N- Närhet.
O- Ostädat. Osminkat. Obra.
P- Pojkigt. Brottning, nacksving och benkrok.
Q- Que?!
R- Rätta mig om jag har fel, men vädret är ambivalent.
S- Snö? Ja tack.
T- Tungt mörker.
U- Underställ under.
V- Vilken tid var bokklubben?
W- What a difference a day makes...
X- X-tremt trevlig kväll.
Y- Ybertrött.
Z- zzzzzov nu!
Å- Åkej då.
Ä- Äntligen fredag. Synd att lördagen är arbetsdag den här helgen.
Ö- Överkomlig ersättning gör att det ändå blir bra med lördagsarbete. Iväg med maken på 12-timmarspass, iväg med barnen till mormor och morfar, iväg med mig att hämta C-ollegan. Vi får satsa på lördagsmys i stället.

3 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Ha! Vilken rolig idé! Den ska jag stjäla - hämningslöst! ;-)

Victoria sa...

Jag knycker den också! Har inga bra uppslag till bloggen nu.

M sa...

Stjäl ni = ) Jag tyckte själv att det var skämskudde-läge på inlägget, men vi kan ju låtsas att det är coolt att skriva om sin dag alfabetiskt.