fredag 9 april 2010

Mitt nya jag

Lexie vaknar upp på sjukhuset och inser snart att hon har minnesförlust. Bara en sådan sak. = )

Jag blev egentligen inte så överförtjust i den här boken, men har bestämt mig för att skriva upp den ändå - för att den är riktigt rolig. Typ 330 sidor på under två timmar, det är mellanlandningsläsning när den är som bäst.

Sophie Kinsella har bl.a. skrivit En shopaholics bekännelser, som också har filmatiserats, och den här boken är inte så olik filmen till sin karaktär. Storyn är lika tunn som en alwaysbinda där huvudpersonen Lexie går från undre medelklassbrud till hustru till en multimiljardär. Hon förundras över dyra crémer, exklusiva kläder, dyrt smink, märkesskor och märkeskläder, handgjorda soffor, 300-pundsfiskar i akvarier... Jag som inte är ett dugg intresserad av Vera Wang eller George Clooney gäspar lite emellanåt, men den unga kvinnans storögda fascination roar mig. Hon är bitvis som en elefant i en porslinsfabrik och situationskomik uppstår.

Mer om boken i Bokgalleriet, även om inte mycket mer finns att säga.

4 kommentarer:

Carola sa...

Åhå, kanske en bok för mig? ;)

Tänkte ju höra om det finns plats i eran "bok-klubb" fortfarande? Är ju kanske inte den mest pålästa, men känns som en kul grej:)

/Carola

M sa...

Absolut! I den utsträckningen det kan kallas bokklubb = ) Vi pratar i 1 timme och 23 minuter, sedan läser vi och pratar kort om det lästa och sedan pratar vi 13 minuter till om annat. Du är så välkommen! Nästa gång tror jag att vi skulle vara hos Michaela, men då är jag borta. Ska jag höra mig för?

Carola sa...

Ja, gör gärna det:) Vilka tider brukar det vara? Undrar om inte Tomas jobbar e.m. på tors? Måste jag kolla upp :)

M sa...

Vi träffas kl. 20.00 och blir alltid överraskade när klockan hunnit bli 22.00 = )