torsdag 8 april 2010

Mina barn och andras ungar

Hur många gånger tänker man inte på människor som far illa? När jag ligger och söver småknoddarna på kvällen kommer det ibland över mig hur många som inte har tak över huvudet, som inte har föräldrar, som inte har medicin, som inte får gå i skola, som inte får en chans till ett drägligt liv. Och hur många gånger tänker man inte att man borde göra mer?

unicef-varenda-unge-150x150

Jag har några organisationer som jag skänker pengar till och Unicef är en självklar sådan. Vilket fantastiskt arbete de utför! Dessutom är det en organisation som håller förtroendet uppe när andra inte visar samma heder.

Unicef har också en fin presentshop där man kan handla den där julklappen eller presenten till den där personen som redan har allt.

Nålen att sätta på väskan eller på jackan finns att köpa hos följande samarbetspartners.

fvu2010-nalen-150x150

5 kommentarer:

johanna på UNICEF sa...

Tack för att du är med i kampen för varenda unge!

M sa...

Ni gör ett jättebra jobb! Heja heja!

Fru Mju sa...

*spontan applåd*

Carola sa...

Det finns alltså nåt man kan lita på? För nu vet jag varken ut eller in om alla dem där rädda barnen, röda korset osv.

Men då ska jag kolla vidare på Unicef! Kram/C

M sa...

Unicef slår aldrig fel. Om de gör det, då är det nog slutet på förtroendet.