onsdag 28 april 2010

Inbjudan till utgivningsparty

Den här väntade i postlådan när jag kom hem från jobbet i dag. Vi har redan tre bröllopsinbjudningar detta år (ett avklarat dock) och jag väntade mig inte ytterligare en.

Det var det inte heller. Istället väntade en injudan till firandet av utgivningen av Jo Nesbøs thriller Pansarhjärta på Piratförlaget. Festen är 19 maj och boken kommer ut samma dag. Jag fick romanen i fråga hemskickad som ett recensionsex. och jag slukade den på ett par dagar.

Tänk om jag hade kunnat gå! Då skulle jag göra mitt bästa för att inte tala så brett, men ändå skulle folk efter två ord avslöja mig som den norrbottning jag är. Jag skulle klä mig så vågat jag bara vågade, men fortfarande vara underdressed. Jag skulle... antagligen stå tyst och undra vad jag gjorde där. Men vad är väl en bal på slottet? Jo, det är tvåtusen kronor som jag inte har, så den här askungen får nog sitta kvar vid spisen. Det är dock ett O.S.A. ställt till 12 maj och jag tror att jag ska vänta in i det sista...


2 kommentarer:

Annas resa sa...

Wow! Så roligt! Även om du inte kan gå så är det ju roligt ändå!

Maud/En bok om dagen sa...

Såna kuvert gillar jag! Jag kan ju aldrig gå, såklart - eller, än har det inte tajmat med något annat som jag har haft för mig i hufvudstaden - men det är så himla roligt att få inbjudan i alla fall!