tisdag 30 juni 2009

Sol, vind och skräp

Idag har ortsnamnet gjort skäl för sig. Vinden tog fart över sjön och fick oss att packa ihop grejerna och åka hem. Där lade jag mig för att söva minstingen inomhus, eftersom det är svalare där, men det slutade - som det ofta gör på min semester - med att jag somnade också och sussade gott i två timmar. Jag som aldrig någonsin lyckas somna på dagarna annars.

Om ni ska köpa pool till barnen i sommar och vill ha tag på riktigt skräp ska ni handla på Barnens Hus. Vi köpte medvetet en som man INTE blåser upp eftersom de "bara" håller en säsong, kanske två, men den här höll i två dagar. Nu ska jag in och byta imorgon och då blir det en uppblåsbar lika fullt.

Jag har försökt läsa min bok idag, för den tar sig, men lilleman är mycket tydlig med vad han tycker om att jag läser. Han kryper upp på mig och sätter sig på bröstkorgen och trycker sedan undan boken med fötterna.
- Ska jag sluta läsa? frågar jag.
- Mmhmm, nickar han.

Inga kommentarer: