söndag 28 juni 2009

Badbröllop

Min makes syster gifte sig igår och det blev en härlig dag. 29 grader i skuggan, åskan applåderade i nordväst, brudparet var vackra, maten god och det är som alltid en ära att få vara med när någon firar sin stora dag.

Det var dessutom makens födelsedag och han hade nog hoppats på ett eget presentbord, men gick i så fall gruvligt besviken hem därifrån.

Det är första gången jag badat under ett bröllop. Vi tog med oss badkläderna, min man och jag, och badade under andra pausen. Det var otroligt skönt och vi blev faktiskt lite svalare under resten av kvällen.

"Nu vill jag sova tills jag vaknar..." sjunger Peter Jöback, men jag vet inte det jag. Jag tror att jag mår bättre av att ställa klockan och gå upp i lite lagom tid. Tråkigt, men dessvärre sant.

2 kommentarer:

Vickan sa...

Hej!

Criminal Minds är ungefär 40 minuter utan reklam. Det var alltså på jobbet, på natten vi såg avsnitten. De gossar vi tar hand om sussade sött...

Vickan sa...

trevligt att bada på bröllis förresten...