måndag 20 oktober 2008

Sagan om min ring...

Sagan om min Efva Attlingring är all. Den tog slut under fredagen när min bror bokstavligen sågade den av mitt finger under stockholmsvistelsen. Omständigheter gjorde att mitt finger svullnade upp och ringen stasade av blodet i fingret. Det blev värre och värre och istället för att sitta i ett akutrum en halv dag gjorde vi pinan kort i brorsans kök. Eller kort och kort. Det tog 45 minuter att få av eländet. Det är något dramatiskt med en sådan ordentlig spricka i så tjock och bred ring. Jag sörjer den dock - det var min 30-årspresent från maken.

I övrigt var helgen succé och jag är numera glad gudmor åt en otroligt söt liten stockholmstjej. Återkommer.

4 kommentarer:

Fru Mju sa...

synd på en så härlig ring. du får bearbeta maken inför julen.
kram

Karro sa...

Åh nej.. din fina ring!! Synd...
Föresten.. utmaning i min blogg. Tråkig men ändå...

M sa...

Det verkar som om en försäkring täcker inlämningen av den mot en hundring i självrisk. Känns helt ok = )

Fru Mju sa...

åh vilken tur du hade! :)