torsdag 23 oktober 2008

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Anna.

Tre saker jag går igång på:
~ Oscarsgalan. Älskar film, älskar monologen kvällens värd får inleda med och älskar sångnumren.
~ Mat - alla möjliga rätter och om lyckan ska vara total: efterrätt.
~ En bra berättelse, bok- eller filmform.

Tre saker jag inte kan vara utan:
~ Familjen/Mina barn. Fast frågar någon just nu skulle jag gärna pröva på att längta efter dem någon gång. Vi är tillsammans 24-7.
~ Mina mjukisbyxor som jag praktiskt taget bor i just nu. Typiskt nog får jag aldrig så mycket besök som när jag tagit på mig dem.
~ Avsaknaden av Kaffe skulle onekligen göra min livskvalité lägre, så det vill jag inte vara utan.

Tre saker jag ångrar:
~ Att vi köpte vår Volvokombi som sakta men säkert faller i bitar, gör oefterlikneliga ljud och som leker julgransbelysning emellanåt.
~ Att jag inte insett tidigare att t.ex. jobbet bara är ett jobb, att allt ordnar sig även om man inte tror det ibland (pengar, alltid dessa pengar) osv. Det skulle kunna bli en ändlös lista, så det får räknas som tre saker.

Tre saker som gör mig glad:
~ Mina barn.
~ Svenska komiker som Hipp Hipp och Galenskaparna & After Shave.
~ Serier på tv: Men in trees, Grays Anatomy, Gossip Girl, Sex and the City... You name it.

Tre saker som gör mig arg:
~ Trångsynthet.
~ Fantatism - vilken sort det vara månde.
~ Våld.

Tre människor jag beundrar:
~ Lottie Knutsson. Fler borde vara som henne och agera som hon gjorde.
~ En person på mitt jobb som kan säga vad som helst, men människor går ändå därifrån leende.
~ Jesus. Fånigt va', ha, ha. Men han hade det inte lätt. Snacka om Man on a mission.

Tre saker jag skulle vilja göra:
~ Säga upp mig från mitt jobb och komma på vad jag egentligen är ämnad för.
~ Resa till USA. Det blir nog två punkter av det här. New York och mycket annat.

Tre Tv-program jag ser:
~ Grays Anatomy.
~ Gossip Girl.
~ Damages såg jag när det gick tidigare och tyckte att det var läskigt bra. Nu ser jag In treatement som är fantastiskt.

Tre saker på önskelistan:
~ Att "Tre saker jag vill göra" ska gå i uppfyllelse.
~ Att vi aldrig må bli snoriga igen.
~ Att jag får ha mina nära och kära hos mig länge, länge.

Tre bloggar jag inte kan vara utan:
Jag tackar för Annas goda vitsord. Det är jätteroligt att någon vill läsa mitt strunt. För strunt it is. Men jag skickar tillbaka den uppskattningen, för Annas blogg är den första jag går in på varje morgon när jag surfar runt på min lista. Sedan är det Kafferepet - varm, älsklig och proffsig. Fru Mju's känns nära och aktuell med sm¨barnsfix och mycket pyssel. Hon har fått mig att börja sy om m in vagn, det ni!

Jag skickar vidare till Karro, Annaboda, Gretagarn och varför inte Fru Mju!

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Trevlig läsning! men en fråga; blev du lees på att skriva mer, fick vi inte veta, eller glömde du helt enkelt bort de sita frågorna...?

Ha en bra dag och hoppas att ni är friskare.

Fru Mju sa...

tackar! :-) va glad jag blev! och den där vagnen vill vi ju se bild på sen! spännande! jag har själv tänkt ta itu med vår anskrämliga liggvagn före februari men den som lever får se vad det blir av det.. ;)
ska göra utmaningen lite senare idag, först frukost!