torsdag 9 oktober 2008

En måste sörple, annars vet en inte att det är söppe...

Jag fegade, skam till sägandes, ur och gjorde inte svampsoppa. Jag ska dock göra soppan senare, men för kvällen blev det i stället min favoritsoppa med fisk, räkor, rivna morötter, citron, buljong, timjan, lök, tomatpuré, creme fraiche och färskt bröd. Gott.

Efterrätten med äppelmarängpaj gjorde jag dock och den var krämigt god. Till och med min man tyckte om den och ändå är han en människa som ständigt ifrågasätter varför någon skulle vilja ha efterrätt. Han resonerar som så att man äter sig mätt av maten och då ryms ju sedan inget annat. Tråkig va?

I morgon blir det dagledigträff med fyra mammor och jag vågar inte ens tänka på hur många barn. Inga storverk till lunch, vilket jag förvarnat om, utan två anspråkslösa ugnspannkakor. Men så är det. Alla som äter lunch hemma hos mig under veckorna och som har barn med sig har nog aldrig fått annat än korv eller köttbullar. Kommer de på helgen får de köttfärssås och spaghetti eller lasagne = )

Smell you later!

Inga kommentarer: